Diş Hastalıkları

Dis Hastaliklari

Diş, insanların kendilerinde en dikkat etmesi gereken ayrıntılardan biridir. Çünkü dişlerin düzgün görünmesi kişinin direk olarak bakımlı görünmesini de sağlar. Dişlerin herhangi bir nedenle hastalığı da diş etlerini olumsuz etkilemek ile birlikte ağız da kokuya da neden olmaktadır. Diş hastalıkları ile uğraşmamak adına mutlaka ağız bakımlarının dikkatli yapılması ve diş hekimi ile kontak halinde olmanız gerekmektedir. Aksi bir durumda sürekli bakım yaptığınız halde dişlerde mevcut olan bir rahatsızlığı farkedemeyebilirsiniz. Bu durumda diş hekiminiz teşhisi koyar ve sizlerin yaşamış olduğu diş hastalıkları konusunda sizlere bilgi verir. Diş hastalıklarının temizlik dışında sebepleri de olmaktadır. Bu sebeplerden en önemlisi de genetik faktörlerdir. Toplumumuzda diş ve diş eti hastalıkları sıklıkla görülmektedir. Bu elimizde olmayan bir nedendir ve bakımı ne kadar yapılırsa yapılsın düzeltilme ihtimali zor olan bir durumdur.

Diş hastalıklarından en sık karşılaştığımız hastalık diş plağıdır. Diş plaklarının ve lekelenmelerinin önlenmemesi halinde dişler çürümeye doğru gitmektedir. Aslında dişler size problemin genel olarak kaynağını belirten bulgular vermektedir. Sizler ağız bakımı hususuna dikkat ettiğiniz takdirde, dişlerinizde görebileceğiniz hassasiyet ve şikayet muhakkak azalacaktır. Sadece dişlerin değil aynı zamanda diş etlerinin de problemleri olabilmektedir. Bu gibi durumlarda da diş eti kanaması ve diş etlerinde şişlik olmaktadır. Çene yapısında da meydana gelen ve ya doğuştan olabilen bozukluklar bulunabilir. Bu durum da diş düzenini direk olarak etkileyeceği için tedavi edilmesi gereken bir durumdur. Diş hastalıklarından hangisini yaşıyor olursanız olun, mutlaka erken dönemde önleminin alınması gerekmektedir. Aksi bir durumda tedavi süreciniz uzayacaktır.